Metro İstanbul’dan tarihi rekor: Günde 3 milyon yolcu
İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden Metro İstanbul olarak, İstanbul’un kurtuluşunun 100. yıl dönümünde, 6 Ekim 2023’te 35 yıllık tarihimizde ilk kez 3 milyondan fazla yolcu taşıdık. Genel Müdürümüz Dr. Özgür Soy, 3 milyonuncu yolcumuzla bir araya gelerek kendisine ikramlarda bulundu.
Metro İstanbul’dan tarihi rekor: Günde 3 milyon yolcu
Metro İstanbul, İstanbul’un kurtuluşunun 100. yılında tarihinde ilk kez bir günde 3 milyonun üzerinde yolcu taşıdı.
Son yıllarda yaptığı büyük yatırımlarla İstanbul’daki tüm ulaşım sistemleri arasında en büyük operatör haline gelen Metro İstanbul, tarihinde ilk kez 3 milyon seyahat barajını aşarak 6 Ekim 2023 Cuma günü 3 milyon 119 bin 637 yolcu taşıdı. Metroda aynı gün 8 farklı hatta en fazla yolcu sayısına ulaşılarak yolcu bazlı yolcu taşıma rekorları da kırıldı. Metro İstanbul Genel Müdürü Dr. Özgür Soy, rekor günün 3 milyonuncu yolcusu Ayşe Işık Sarıalan ile Üsküdar istasyonunda buluştu.
İstanbul’un tüm dünyada en çok metronun yapıldığı şehir olarak bilindiğini belirten Dr. Soy, şöyle konuştu: “Son yıllarda açtığımız yeni hatlar ve kapasite artışlarıyla metro ve tramvayları Türkiye’nin omurgası haline getirmeyi başardık. İstanbul’da ulaşım. Yapılan büyük yatırımlarla denize paralel sınırlar genişletilip denize dik sınırlar da eklendiğinde raylı sistemleri kullanan yolcu sayısında büyük bir artış yaşanıyor. Seyahatleri sırasında birden fazla raylı sistem hattını kullananların sayısı arttıkça, farklı ulaşım araçlarıyla raylı sistemlere bağlanarak entegre yolculuk yapan İstanbulluların oranında da büyük bir artış yaşanıyor. Sistemin 2019 yılından bu yana gelişimine baktığımızda; Sınır sayımızın 13’ten 18’e, istasyon sayımızın 158’den 216’ya, hat uzunluğumuzun 154 km’den 216 km’ye çıktığını, birçok noktada diğer toplu taşıma modlarıyla entegrasyonun arttığını görüyoruz. Kent içi raylı sistem ağlarındaki bu büyüme yolcu sayılarımıza da yansıdı. Önceki dönemlere bakıldığında Mart 2019’da ulaşılan maksimum yolcu sayısı 2 milyon 366 bin 222 oldu. 1 Nisan 2022’de ise ilk kez iki buçuk milyon yolcu eşiğinin aşıldığını duyurmuştuk. Bugün 3 milyonuncu yolcumuzla birlikteyiz. “Devam eden yatırımlarımız aynı zamanda yeni rekorların da kırılacağının müjdesini taşıyor” dedi.
8 Hat Hat Bazında Yolcu Rekoru Kırdı
Metro İstanbul, Haziran 2019’dan bu yana M7 Yıldız-Mahmutbey Metro Hattı, T5 Eminönü-Alibeyköy Cep Otobüs Terminali Tramvay Hattı, M9 Bahariye-Olimpiyat Metro Sınırı, F4 Boğaziçi Ü./Hisarüstü-Aşiyan Füniküler Hattı ve M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattını işletmektedir. . ‘yi görevlendirdi. 30 Ağustos 2023 Zafer Bayramı’nı Küçükpazar ve Eminönü istasyonlarının açılmasıyla kutlarken, T5 Eminönü-Alibeyköy Cep Otobüs Terminali Tramvay hattında yolcu sayısı 1,5 ayda yüzde 105 arttı.
6 Ekim’de M3 Kirazlı-Kayaşehir Merkez, M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı, M5 Üsküdar-Çekmeköy, M7 Yıldız-Mahmutbey ve M8 Bostancı-Dudullu/Parseller metro hatları ile T3 Kadıköy-Moda, T4 Topkapı-Mescidi Selam ve T5 Eminönü-Alibeyköy Hattı bazlı yolcu rekorları Cep Otobüs Terminali tramvay hatlarında kırıldı.
Pandemi sonrasında hibrit operasyon nedeniyle tüm dünyada metrolarda yolcu sayısında azalma yaşandığını belirten Dr. Soy, “Pandemi sonrasında Amerika önceki yolcu sayısının yüzde 50’sini, Avrupa ise yüzde 50’yi yakalamayı başardı. Yüzde 75. “İstanbul’un toplam elektronik bilet kullanımına baktığımızda pandemi öncesi seviyenin çoktan aşıldığını görüyoruz.” söz konusu.
İstanbul’da Raylı Sistemlerin Altın Çağı
Araç trafiğinden uzaklaşarak dakik, konforlu ve ekonomik yolculuk yapmak isteyen İstanbulluların daha çevre dostu bir ulaşım türü olarak raylı sistemleri tercih etmeye başladıklarını belirten Prof. Soy, “Yolcu sayımızın artmasında İstanbul’un büyüyen raylı sistem hatlarının yanı sıra artan akaryakıt fiyatlarının da etkisi olduğunu ve yolcu davranışlarının değiştiğini gözlemliyoruz. Raylı sistem araçları ise en çevre dostu toplu taşıma türüdür. Lastik tekerlekli araçlar yerine metroyu kullanan yolcularımız bu tercihle yolcu başına karbondioksit emisyonunu yaklaşık %80 oranında azaltıyor.
Raylı sistemleri tercih eden günlük 3 milyon yolcumuz 616.408 aracın trafikten çekilmesini sağlıyor. Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakabilmek adına sürdürülebilir bir şehir yaşamı için raylı sistemlerin daha fazla tercih edilmesi gerektiğini biliyoruz. Bu nedenle raylı sistemlere olan ilginin artması için gece gündüz çalışıyoruz.
İstanbul’un yüzünü ve ritmini yakalayabilmek çok değerli. Sadece 2022 yılında maç, konser, miting, kongre gibi etkinliklere yönelik toplam 10.108 ilave uçuş gerçekleştirdik. Gece Metrosu hizmetimizi 7 sınırımızda Cuma gününden Pazar gününe kadar kesintisiz 66 saate çıkardık.
Kusursuz seyahat amaçları için metro ve metro alanlarımıza; İnternet hizmeti, şarj portları, QR kodlu bilet ödemeleri ve geri bildirim sistemleri gibi teknolojik yenilikleri taşıyoruz. İstasyon kontrollerimizde NFC tabanlı ekipman denetimleri gerçekleştirerek yapılan aksiyonları anlık olarak takip edebiliyoruz. Kentsel mobilitede yolcuların değişen davranış ve ihtiyaçlarına paralel olarak dijital seyahatimizi hızlandırdık. Bu konudaki bilgilerle güçleniyor ve geliştirdiğimiz teknolojilerle çevik çözümler geliştiriyor; Hizmet kalitemizi ve hızımızı arttırıyoruz. Metro Müzisyenleri stantları ve çeşitli performanslarıyla sanatı mekanlarımıza taşıyor; Yolcularımızın ihtiyaçlarına cevap verecek ticari alanlar ve noktalar oluşturuyoruz.
Yolcularımızın memnuniyetini yakından takip ediyoruz. Geri bildirimlere 1 gün içerisinde yanıt veriyor ve hızlı düzeltme aksiyonları alıyoruz. Uzun vadeli stratejilerimizi belirlerken yolculardan gelen geri bildirimlere göre planlarımızı yapıyoruz.
Mutlu çalışanların keyifli yolcular demek olduğunu biliyoruz. Çalışanlarımız eksiksiz bir seyahat deneyimi vaadimizin bir parçasıdır. 2021 yılından bu yana her yıl bağımsız bir araştırma şirketiyle yürüttüğümüz Çalışan Memnuniyeti Araştırması ile çalışanlarımızın geri bildirimlerini alıyor ve şirketimizi onlarla birlikte geliştiriyoruz.
“Açtığımız metro sınırları, yeniden projelendirdiğimiz hatlar, yolcu sayımız ve yolcularımızdan aldığımız geri dönüşlerle raylı sistemlerin altın çağını Türkiye’ye getirdiğimizi görüyoruz.” söz konusu.
Metro İstanbul Genel Müdürü Dr., günün anısına 3 milyonuncu yolcu Ayşe Parıltı Sarıalan’a hediyeler takdim etti. Özgür Soy: “Yolcu sayımızı artırarak rekorlar kırmaya devam edeceğiz” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı