Ekonomi

“Depremden etkilenen 11 ilde büyük mesafe kat ettik”

Bazı temaslarda bulunmak üzere Kahramanmaraş’a gelen Bakan Uraloğlu, Vali Ömer Faruk Coşkun’u ziyaret ederek erdem defterini imzaladı. Uraloğlu, valilikte Vali Coşkun ile bir süre basına kapalı görüştü.

Daha sonra Büyükşehir Belediyesi’ne transfer olan Uraloğlu, burada 6 Şubat’ta düzenlenen “İl Koordinasyon Toplantısı” öncesi yaptığı konuşmada dünyada eşi benzeri görülmemiş bir felaketle karşı karşıya kaldığını hatırlattı.

Uraloğlu, 11 ilde büyük yıkıma neden olan ve 14 milyon kişiyi doğrudan etkileyen depremin ilk gününden bu yana bölgede olduklarını belirterek, her geçen gün güçlenerek çalışmalarını titizlikle sürdürdüklerini söyledi.

Uraloğlu, hasarlı binaların yıkımı ve enkazın kaldırılmasıyla ilgili çalışmalarını sürdürürken mevcut süreçte altyapı ve inşaat çalışmalarını da yürüttüklerini belirterek, bu süre zarfında çok değerli çalışmalara imza attıklarını ve büyük başarılara imza attıklarını vurguladı. Kahramanmaraş başta olmak üzere depremden etkilenen 11 ilde mesafe kat edildi.

Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın liderliğinde milletin lütfuna layık olmak için çalıştıklarını belirterek, “Sadece ülkemizin değil, insanlık tarihinin en yıkıcı felaketlerinden birini yaşadık. meydana geldi, millet iradesini aşan nice musibetlerle karşı karşıya kaldık.Hainlik ederek AFAD uyumunda büyük işler yaptık.O dönemde hükümetimizin tek gündemi depremdi.Sarpların ardından 2 milyon 500 bin mağdur yerleştirdik. önce çadırlarda, ardından konteynerlerde, yurtlarda, misafirhanelerde ve otellerde 330 binden fazla aileye de kira takviyesi yaptık.” Barınma hizmeti verdik. Bugün altyapısı, okul, sağlık ocağı, camii, oyun parkı gibi sosyal tesisleri ile 325 konteyner kentte 178.350 konteyner kurulumunu gerçekleştirdik. 574 bini aşkın kişiyi konteynerlerde ağırlıyoruz ve her ailenin mutfak giderlerini karşılıyoruz.”

Uraloğlu, TOKİ’nin desteğiyle depremzedelerin kalıcı konutlarını yaptıklarını hatırlatarak, şöyle devam etti: “Depremde yıkılan şehirlerimizi alt ve üst yapısıyla daha görkemli, daha güçlü ve daha ferah bir şekilde inşa ediyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak depremin ilk anından bu yana çok değerli çalışmalara imza attık, aksayan ulaşım yollarının açık kalması ve kopmaması için her an bölgedeydik. Bakanlığımız birimlerince depremin olduğu ilk günden itibaren bölgeden tahliye edilerek bölgeye gönderilen yardımların sevk edilmesi gibi bir yandan bölgeye yerli ve yabancı arama kurtarma ekipleri ile hayati yardım malzemeleri ulaştırıldı. Araçların dönüşünde bölgeyi terk etmek isteyen afetzedelere yardımcı olduk. 1 milyondan fazla vatandaşımızı hava, kara, deniz ve demiryolu ile ücretsiz tahliye ettik. Afet bölgesindeki 9 havalimanına, toplam 13 havalimanına bin 250 sefer, 11 bin 630 iç hudut ve 1620 dış hudut, 15 bin 582 tonlarca yardım malzemesi ve binlerce işçi taşıdık. 645 bin 518 depremzedeyi uçaklarla tahliye ettik. Demiryollarında 404 yolcu treni ile 100 binin üzerinde depremzedeyi inançlı illere ulaştırdık. 64 yük treni ve 965 vagon ile bölgeye yardım malzemesi ulaştırdık. Ayrıca deprem bölgesinde çalışan iş makineleri, ambulans gibi araçlara da 60 bin tonun üzerinde akaryakıt taşıdı. Yine Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğümüz 27 milyon TL bedelle 4 bin 500 akaryakıt kartı dağıttı. Yine 17 gemi ile bölgeye 519 yardım, 403 iş makinesi ve 909 çalışan ulaştırdık. 1450 vatandaşımız deniz yoluyla tahliye edildi. Balıkçı teknelerimizle Samandağ’a 39 sefer yaptık, yardım getirdik. 425 adet taşınabilir baz istasyonu, 3 bin 500’e yakın jeneratör ve 2 bin işçi göndererek iletişimin sürekliliğini sağladık.”

O dönemde Karayolları Genel Müdürü olarak depremin ilk saatlerinde bölgeye geldiklerini hatırlatan Uraloğlu, halkın iradesini aşan birçok yükle karşı karşıya kaldıklarını ancak her şeye göğüs gerdiklerini ve insanları uzun yıllar yalnız bırakmadıklarını ifade etti. bir an bile

Uraloğlu, Mersin-Adana-Osmaniye-Narlı, Toprakkale-İskenderun, Köprüağzı-Kahramanmaraş, Malatya-Elazığ hatları gibi 1204 kilometrelik demiryolu hattı bulunduğunu ve hızla bakım onarım çalışmalarına başladıklarını bildirdi.

“69 bin kilometrelik yol ağımızın 9 bin 176 kilometresi deprem bölgesindeydi ve 184 kilometresinin de ağır etkilenip hasar gördüğünü gördük. Ekiplerimiz bu yollara hızla müdahale etti ve depremin oluşabileceği yerlerde alternatif ulaşım koridorlarını trafiğe açtık.” müdahale edilmedi ve 3 bin 500 makine ve ekipmanla bölgedeydik. Önce ulaşımı sağladık ardından enkaz kaldırma çalışmalarına başladık. Kahramanmaraş’ta depremden 79 kilometrelik yol bölümü etkilendi. İlk an Yaklaşımdaki yerleşim yerlerine müdahale ederek gerekli bakım ve onarım çalışmalarını gerçekleştirdik. Ardından yolu denetimli olarak trafiğe açtık. Tünellerde kalıcı onarım çalışmaları için ihaleye çıkma çalışmalarımız devam ediyor.”

Kahramanmaraş’ta Yatırımlar

Bakan Uraloğlu, Kahramanmaraş’ın ulaşım ve haberleşme altyapısını eskisinden daha iyi duruma getireceklerine işaret ederek, şöyle devam etti:

“Kahramanmaraş’ın ulaşım ve haberleşme altyapısına son 21 yılda 39 milyar lira yatırım yaptık. 2003’te 72 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 364 kilometreye çıkardık. 65 BSK yolu vardı, 279 kilometreye çıkardık. yakında Pazarcık Çevre Yolu İnşaat Sahamızda da çalışmaları inceleyeceğiz.Narlı-Pazarcık Devlet Yolu, Doğu Akdeniz’i Elazığ ve Malatya üzerinden Doğu Anadolu, Karadeniz ve İran’a bağlayan güzergah üzerinde yer alması bakımından da değerlidir.Halen hizmet vermektedir. asfalt bölünmüş yol olarak ve 3,5 kilometre tek yol olarak sathi kaplamalı.Yolumuzu bitümlü sıcak karışım kaplama ile yapıyoruz.2 kilometre Pazarcık şehir geçişinde ve 2.5 kilometre Ulubahçe’de olmak üzere toplam 4.5 kilometreyi tamamladık. Proje kapsamında ayrıca 10,5 kilometre uzunluğundaki Pazarcık Çevre Yolu da bulunuyor.Böylece projenin toplam uzunluğu yaklaşık 55,5 kilometreye ulaşıyor. Pazarcık şehir merkezinden geçen şehirlerin ortasındaki trafiğin şehir dışına çıkarılması sağlanarak trafik yoğunluğunun ve kazaların önüne geçilmesi amaçlanıyor. Ayrıca yolun devlet yoluna bağlantı noktalarında yapılacak olan 81 metrelik 2 farklı kot kavşağı ile trafiğe devlet yolunda sadık katılım sağlanacaktır.