Teknoloji

Korku Odaklı REVEIL Çok Yakında: İşte Detaylar

 
Korku odaklı ve hikaye bazlı olan bu yapım, bizlere gerçekçi bir korku deneyimi sunmak istiyor. Üretimde keşfedebileceğimiz birçok etkileşim unsuru var. Klasik korku oyunlarında olduğu gibi çevreyi keşfedebilir, çevremizdeki nesnelerle farklı şekillerde etkileşime girebilir ve aynı zamanda bulunduğumuz alanı dilediğimiz gibi geçebiliriz.
İlgi çekici görselleri ve animasyon tarzıyla karşımıza çıkmayı hedefleyen yapımda elbette bazı noktalarda çok korkmaya başlıyoruz ve aynı zamanda arka plandaki hikayeyi de çözmeye çalışıyoruz. Burada nesneleri farklı durumlarda kullanabiliriz. Örneğin bir müzik kutusunun kapağını yukarı doğru kaydırarak açabilir ve bu kutunun içinde tam olarak neler olup bittiğini öğrenmeye başlayabiliriz.
Öte yandan arka plandaki hikaye elbette klasik bir sunum şeklinde bize aktarılıyor ve burada kaldığımız süre boyunca bu hikayenin farkına varmaya başlıyoruz. Bunun dışında burada küçük oyunların da olduğunu belirtmek isterim.
Bildiğiniz gibi olup biten olayları anlamlandırmaya çalıştığımız ve aklımızın sınırlarını zorlayan bir hikayeyle karşılaşabileceğimiz bu yapımda bulmaca içeriği oldukça önemli. Diğer kaygı oyunlarında olduğu gibi bu oyunda da bulmacalar gerçekten önemli. Burada farklı şekillerdeki bulmacalarla karşılaşıyoruz ve bunları çözmek için farklı şekillerde etkileşim kurabiliyoruz.
Mesela burada bir tuş takımıyla karşılaşabiliriz, o tuş takımlarının sırasına farklı şekillerde basabiliriz ve asıl sıraya basarsak elbette o tuş takımını aktif hale getirebiliriz. Öte yandan bodrum katına inip bulunduğumuz bölgedeki elektriği açmak için çeşitli düğmeleri çevirmek zorunda kalabiliyoruz. Bu düğmeleri doğru ve doğru sırayla çevirmek elbette elektriği tekrar aktif hale getirmemizi sağlıyor. . Ancak elbette birden fazla kez öğrenmeye çalışırız ve ne yazık ki birden fazla kez yanılabiliriz. Bu nedenle çevremizdeki ipuçlarını bulmaya çalışıyoruz ve burada geçireceğimiz süre boyunca bu bulmacaları çözerek ilerlememize devam edebiliriz.
Oyun bir lunapark alanında geçiyor ve geliştirme ekibine göre burada gerçekten ilginç bir hikayenin yer aldığını söyleyebiliriz. Elbette bu hikayenin ilginizi çekip çekmemesi bakış açınıza göre değişebilir. Burada da rahatsız edici kaygı unsurlarının bulunduğunu söylemeden geçmek olmaz.
 
 
Ana karakter Walter Thompson olarak oynayabileceğimiz bu yapımda cevaplanmamış pek çok soru olduğunu görebiliyoruz ve tabi ki bu soruları cevaplamak için bir süre daha burada ilerlememiz gerekiyor. Elbette ilk aşamada pek çok soruyla karşılaşabiliyoruz ve bu soruların yanıtlarını bulabilmek için oyunun ilerleyen bölümlerine geçmemiz gerekiyor. Bunun dışında geliştirici gruba göre oyunda grafik ve animasyon anlamında oldukça üst düzey bir işe imza atıldığını ve bu sayede benzersiz ve göz alıcı tasarımlarla oyundaki yerimizi almaya başladığımızı belirtiyoruz. görseller. Olan biteni anlamaya çalıştığımız bu yapımda yaptığımız her hareket gerçekten önemli. Bu atılımlarla hem ilerleme kaydediyoruz hem de hikayenin analizinde net bir noktaya gelmeye hazırlanıyoruz.
 
Oyunda lunaparkın içinden geçme hakkımız var. Farklı odalara ilerleyebilir, bu odalarda neler olup bittiğini öğrenmeye çalışabilir, odalardaki nesnelerle etkileşime geçebiliriz. Örneğin, bir nesneyle etkileşime girdiğimizde, o nesnenin her bir parçasını döndürerek ayrıntılarına farklı şekillerde bakabilir ve o nesnenin bize tam olarak ne sunduğunu görebiliriz. Dolayısıyla oyunda detaylı nesne inceleme mekaniği mevcut ve etkileşim kurabileceğimiz birçok unsur mevcut. Bu mekanikler elbette korku oyunlarının vazgeçilmez özellikleri arasında yer alıyor. Bu özellikleriyle ön plana çıkmaya hazırlanan oyun yakın zamanda bizlere sunulmayı bekliyor. Elbette oyunla ilgili beklentileri düşük tutmakta fayda var. Bağımsız bir yapımcıdan geldiği için belli noktalarda düşük bütçeli durumlarla karşılaşabilirsiniz. Aslında gerilim oyunlarında bu sürükleyici unsurların bizlere sunulması ve hikayenin konusu hakkında bizi yanıltmaması gerçekten önemli.
 
Oyun aynı zamanda bazı nesnelerin birleştirilmesi gibi mekanikleri de içeriyor. Mesela bir müzik kutusu bulduğumuzda elbette bu müzik kutusunun üzerindeki balerinin eksik olduğunu görebiliriz. Bir yandan da bu balerini bulmak için etrafı keşfetmeye çalışıyoruz. Elbette balerin belli bir alanda veya odada, bir masanın üzerinde veya başka bir yerde bulunabilir. Bunu bulduktan sonra envanterimize atabiliyoruz ve envanterimize attıktan sonra bu müzik kutusuna gelebiliyoruz. Daha sonra bu balerini müzik kutusuna yerleştirebiliriz. Bu oyunda nesneleri birleştirip farklı şekillerde kullanabileceğimiz mekaniklerin bulunduğunu da belirtmemiz gerekiyor. Bunlar elbette oyuna çeşitlilik katan ve oyunu geliştiren özelliklerden bazıları. Aslında asıl amacımız oyunun temelindeki bu tür bulmacaları çözüp sonrasında hikayede ilerlemek. Bu tür bulmacaları çözerek elbette hikayede ilerleme kaydedebilir ve aynı zamanda açılamayan odalara geçebiliriz. Öte yandan oyundaki tuhaf olayların başlangıcının da burada bizlere sunulduğunu söyleyebiliriz.
 
 
 
Hikâyenin konusuna biraz değinirsek aniden uyandığımızda kafa karışıklığımızın oldukça yüksek olduğunu görebilir ve her şeyin aslında olmaması gerektiği sonucuna varabiliriz. Eşimiz ve kızımızın bahsinin geçtiği bu yapımda onları bulmak için elimizden geleni yapıyoruz ve etrafımızda akrabalarımızın olmadığını deneyimleyebiliyoruz. Sorularımıza cevap ararken elbette nereye gittiklerini de öğrenmeye çalışıyoruz, çevredeki ana grupları da bularak daha önce neler olduğunu görmeye hazırlanıyoruz. Kesme modülündeki anıları bulduktan sonra yavaş yavaş neler olduğunu öğrenmeye başlıyoruz ve bu yolculukta bitmek bilmeyen bilmecelerle karşılaşabiliyoruz. Burada olup biteni anlama arzusuyla birlikte dahil olarak üretimde yolumuza devam etmek için büyük bir çaba sarf edebiliyoruz.
 
Gece neler olduğunu öğrenmek için elbette lunaparkın içindeki sirk alanına doğru ilerleyebilir ve kamera arkasına geçebiliriz. Bu geçişle birlikte etrafı araştırmaya başlayıp hafıza bölümlerini bulabilir, ana modüller ile birlikte burada neler olup bittiğini tekrar öğrenme isteğimizi dile getirebiliriz. Sahne personeli olarak geri döndüğümüz bu yapımda asıl amacımız burada neler olup bittiğini öğrenmek. Hikâyeyle ilgili aklımıza gelen tek şey burada sirk çalışanı olarak çalıştığımız, diğer ayrıntılar ise tamamen gözden kaçabiliyor. Dolayısıyla burada neden kafamızın karıştığını, ayrıca kızımızın ve eşimizin neler yaşadığını öğrenmek çok önemli.
 
İşlerin çığırından çıktığı bu yapımda gerçeklik ile hayal arasında bir tür büyük karmaşayla karşılaşabiliyoruz ve bu iki çizgi arasında kendi karakterimizi doğru bir şekilde tutmak zorunda kalıyoruz. Elbette hikayeyi sonlandırıp hikayenin neler sunabileceğini görmek için elimizden geleni yapmak üzere yola çıktık ve mutlaka bir bedel ödemek zorundayız. Bu maliyete bazı noktalarda kaygı dolu anlar da eşlik ediyor.
 
 
Hikâye bu temel etrafında dönüyor ve elbette biz de bu temel etrafında hafızamızı güçlendirmeye çalışıyoruz. Etrafımızda bulabileceğimiz hafıza modülleri ile hafızamızı güçlendirmeyi hedefliyoruz. Hayal ile gerçek arasında gidip geldiğimiz, her şeyin bulanıklaştığı bu yapımda heyecanlı anlar bizi bekliyor. Aynı zamanda bu kaygılı anları atlatmak da tamamen bizim işimiz. Bedeli ne olursa olsun ilerleyebileceğimiz ve kızımızı, eşimizi bulmaya çalışacağımız bu yapımda elimizden gelenin en iyisini yapmak için yola çıkıyoruz ve etkileşim kurabileceğimiz nesnelerle ipuçları yakalamaya başlıyoruz. İpuçlarını yakalarken buradaki bulmaca içeriklerini çözmeye çalışıyoruz ve bunları tüm döngü boyunca tekrar tekrar yapmaya başlıyoruz. Geliştirici grubun özelliklerine göre detaylı ve özenle hazırlanan bu hikaye modüllerinde kendimizi burada hazırlanan bir dünyada bulmayı hedefliyoruz. Gerçeklik ile yanılsama arasındaki sınırların bulanıklaştığı 1960’lı yıllarda bu yapımda yer alıyoruz. O dönemin sirk ve lunapark sistemleri burada doğrudan bize aktarılıyor.
Gerçekçi bir ortamda geçtiğini söyleyebileceğimiz ve gerçeküstü olayların yaşanabileceği bu yapımda korku oyunlarının vazgeçilmezi olan korku unsurları da burada yer alıyor. Elbette oyunda ilerledikçe arka plandaki müzik ve ritimler çok önemli. Çünkü korku oyunlarının vazgeçilmezi olan bu tarz müzikler ve arka planda yer alan küçük melodiler bizi oyuna daha çok adapte edebildiği gibi aynı zamanda tedirgin de edebiliyor. Bu oyunda da aynı şekilde gerilim dolu bir yapı bizlere aktarılıyor ve bu sayede kendimizi gizemli ortamlarda bulmaya hazırlanıyoruz. Elbette oyunda gördüğümüz birçok şey aldatıcı gibi görünüyor ve bunların aldatıcı olup olmadığını ilk etapta keşfedemiyoruz. Ancak gelecekte bunlardan hangisinin gerçek hangisinin gerçeküstü olduğunu anlamak bizim işimiz haline gelir ve aslında yavaş yavaş bu ruh halimizden çıkmaya başladığımızı hissedebiliriz. Karakterin o duyguyu doğrudan bize aktarabildiğini söyleyebiliriz.
 
 
Kızımızı ve eşimizi bulma yolunda ilerlediğimiz bu yapımda her şeye ve herkese sorgulayıcı yaklaşarak manevi bir deneyim yaşayacağız. Geliştirici grubun belirttiği gibi özenle tasarlanmış çeşitli ortamlar oyunda yer alıyor ve bu ortamlarda oynayabileceğimiz 5 farklı sahne bulunuyor. Bu sahneler ile hikayede ilerleme kaydediyor ve burada neler olduğunu öğrenmeye çalışıyoruz. Oyuna birinci şahıs kamera perspektifinden katılıyoruz ve çeşitli bulmacaları, küçük oyunları ve bilmeceleri çözmeye çalışıyoruz. Takdire şayan bulduğumuz bir görsel yapıya da yer veren bu yapımda 1960’lı yılların sirk dönemlerinde yer alıyoruz ve o bölgenin doğrudan yansımasını alıyoruz. Resimlerden posterlere, metinlerden farklı objelere kadar etkileşim kurabileceğimiz çeşitli unsurların yer aldığı bu üretimde ortamların hazırlanması ve objelerin yerleştirilmesi tamamen o döneme özeldir.
 
 
Kısaca özetlemek gerekirse oyun içerisinde bizlere gergin ve gerilim dolu bir kaygı deneyimi sunulmak istiyoruz. Oyunda bulunduğumuz süre içerisinde sirk alanını inceliyoruz, farklı alanlara doğru ilerliyoruz ve oradaki farklı odalara geçerek elimizden geleni yapıyoruz. Nesnelerle etkileşime geçebiliyor, yukarıda da bahsettiğimiz gibi kızımızı, eşimizi arayabiliyor ve burada da gerçeküstü bir deneyimle karşılaşabiliyoruz. Oyunun Steam sayfası şu an açık olup dilerseniz Steam sayfası üzerinden istek listenize ekleyebilir ve oyunun çıktığı gün bildirim alabilirsiniz. Oyun, 6 Mart’ta oyun severlerin beğenisine sunulmaya hazırlanıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu